គោលការណ៍ទាំង១២ សម្គាល់ពីលក្ខណៈសម្បត្តិនៃបុគ្គលិកឆ្នើម



. សមត្ថភាពផ្នែកទំនាក់ទំនងៈ អ្នកគ្រប់គ្រងមានការស្រឡាញ់ពេញចិត្ត ក្នុងការពីបុគ្គលិកដែលមានសមត្ថភាពទំនាក់ទំនង ដូចជាការបញ្ជាក់អំពីខ្លួនរបស់ពួកគេពីអត្តចរិត
 ទោះជាការនិយាយស្តី សរសេរក៏ដោយ ការធ្វើការទំនាក់ទំនង មិនសមរម្យរវាងបុគ្គលិក និងបុគ្គលិកអាចធ្វើឲ្យកើតមានឡើងនូវបញ្ហាជាច្រើននៅក្នុងក្រុមហ៊ុន

. ការវាយតម្លៃខ្លួនឯងៈ បុគ្គលិកល្អ មិនដែលញញើតចំពោះការទទួលខុសត្រូវចំពោះការងារច្រើននោះឡើយ ពួកគេធ្វើកិច្ចការងារដោយមានភាពជឿជាក់ ប្រកបដោយថាមពល
 មានក្តីសប្បាយចិត្តរីករាយ និងធ្វើរាល់កិច្ចការងារទាំងនោះ ដោយមានភាពទៀងទាត់ ហ្មត់ចត់ជានិច្ច

.  ប្រឹងប្រែងធ្វើការងារៈ បុគ្គលិកឆ្នើម មិនទាមទារការស្វែងរកជំនួយពីអ្នកដទៃឡើយ ទោះបីជាការងារនោះមានភាពលំបាកបន្តិចមែ ដរាបណាខ្លួនគេមិនទាន់បានសាកល្បង
ធ្វើកិច្ចការងារនោះ គេនៅតែខិតខំប្រឹងប្រែង ឲ្យបានសម្រេចកិច្ចការងារ ទោះបីជា អ្នកដទៃបាននិយាយថា “​ពួកគេធ្វើកិច្ចការងារនេះ មានការលំបាកមានកានឿយហត់យ៉ាង
ណាក៏ដោយ​” បុគ្គលិកល្អនៅតែចិញ្ចឹមចិត្តថា “​គេអាចធ្វើបាន គ្មានអ្វីដែលមិនអាចធ្វើបានឡើយ​”  

. ការផ្លាស់ប្តូរ និងនាមជាអ្នករៀនសូត្រដ៏ស័ក្តិសិទ្ធៈ បុគ្គលិកដែលដឹងពីរបៀបកែប្រែខ្លួនដោយខ្លួនឯង ដើម្បីធ្វើការនៅកន្លែងថ្មី គេតែងតែស្វែងយល់ និងធ្វើការសិក្សាអំពីអ្វីដែលថ្មីៗ
 បានយ៉ាងឆាប់រហ័ស និងធ្វើការផ្លាស់ប្តូរខ្លួន ដោយស្តែងឡើងតាមរយៈប្រតិបត្តិការការងារនៅក្នុងអង្គភាពផ្សេងៗ

. ការធ្វើការងារជាក្រុមៈ ក្រុមហ៊ុនជាច្រើនតែងតែបង្កើតឲ្យមានការធ្វើកិច្ចការងារជាក្រុម  ក្រុមហ៊ុនខ្លះ ទាមទារឲ្យមានការបង្កើតប្រសិទ្ធភាពការងារក្រុមជាចម្បង អ្នកគ្រប់គ្រង
មួយចំនួន តែងបែងចែកការងារក្រុមផ្អែកទៅលើការពេញចិត្តរបស់បុគ្គលិក ដែលស្ថិតនៅក្រោមបង្គាប់របស់ខ្លួន បុគ្គលិកមួយចំនួន ប្រៀបដូចជាត្រីដែលស្ថិតនៅក្នុងទឹក ដែលគេអាច
ធ្វើការងារនៅជាមួយគ្នាដើម្បីសម្រេចបានគោលដៅរបស់ក្រុម ក៏ដូចជាអង្គភាពទាំងមូលផងដែរ  
. ការចេះជួយគ្នាទៅវិញទៅមកៈ គុណតម្លៃនៃបុគ្គលិកដែលចេះជួយកិច្ចការគ្នាទៅវិញទៅមក ពិតជាគុណប្រយោជន៍ដ៏ប្រពៃសម្រាប់អង្គភាព បុគ្គលិកល្អ មិនមានការរុញរារចំពោះការ
ជួយធ្វើកិច្ចការងាររបស់អ្នកដទៃ នេះគឺជាការបង្កើតនូវទំនាក់ទំនងថ្មី ជាមួយក្រុមអ្នកធ្វើការងារជាមួយគ្នា និងរក្សានូវការធ្វើកិច្ចការងារឲ្យសម្រេចបានជោគជ័យ ដើម្បីទទួលការ
កោតសរសើរពីអ្នកគ្រប់គ្រង

. ភាពស្មោះត្រង់ៈ បុគ្គលិកល្អ គឺមានភាពស្មោះត្រង់ចំពោះការធ្វើកិច្ចការងាររបស់ពួកគេ ពួកគេខិតខំធ្វើកិច្ចការងារដោយស្វិតស្វាញ មិនលាក់កម្លាំងមិនមានការខ្ជិលច្រអូសអ្វីឡើយ
 ពួកគេតែងតែយកពេលវេលាសម្រាប់បំពេញកិច្ចការងារ និងតួនាទីរបស់ពួកគេបានយ៉ាងល្អប្រពៃ

. សីលធម៌ល្អៈ បទបញ្ញត្តិការងារបង្កើតឡើងដើម្បីធ្វើការអនុវត្តកិច្ចការងារទាំងអស់គ្នា សុជីវធម៌ សីលធម៌ និងវិន័យជាវត្ថុពិសេស ដែលគ្រប់ទីកន្លែងការងារនីមួយៗ ដែលគេតែងតែ
ធ្វើការប្រតិបត្តិ និងចង់ទទួលបានវា បុគ្គលិកល្អ ដើរតាមគោលការណ៍របស់ក្រុមហ៊ុន និងក្រិត្យក្រមផ្សេងៗទៀត ដោយមិនមានការបំពាបំពានអ្វីឡើយ

. ផ្តល់ភាពជឿជាក់ៈ បុគ្គលិកល្អ មិនត្រឹមតែមានភាពជឿជាក់ចំពោះការធ្វើកិច្ចការងារប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែ ចេះធ្វើការចែករំលែកបទពិសោធន៍ការងារ និងចំណេះដឹងរបស់ខ្លួន ទៅកាន់
ក្រុមការងាររបស់គេទាំងមូលទៀតផង

១០. ការគួរសមៈ ការបង្កើតនូវភាពរួសរាយរាក់ទាក់ និងការចូលរូគ្នាជាមួយគេឯងវាមិនមានការខាតបង់ ខូចខាត ឬក៏អន្តរាយអ្វីដល់យើងឡើយ បុគ្គលិកល្អ នៅពេលគេមកដល់
កន្លែងធ្វើការងា គេតែងតែប្រើភាសានិយាយទៅកាន់មនុស្សគ្រប់គ្នាថា “​អារុណសួស្តី​!”  តែងនិយាយនូវពាក្យថា “​អរគុណ​! សូមអញ្ជើញ​!  រីករាយណាស់ដែលបានអញ្ជើញមក​!”​
 ទាំងនេះ គឺជានិមិត្តសញ្ញាដែលបង្ហាញឲ្យឃើញពីការបង្កើតឡើងនូវគុណធម៌ ភាពគួរសម ដែលមានគុណតម្លៃ ជាការពេញចិត្តសម្រាប់បុគ្គលិកដូចគ្នា ក៏ដូចជាអ្នកគ្រប់គ្រង  

១១. វិន័យ និងការគោរពេលវេលាៈ អ្នកគ្រប់គ្រងគ្រប់រូប តែងតែចូលចិត្តស្រឡាញ់ពេលវេលា វិន័យ និងការយកចិត្តទុកដាក់របស់បុគ្គលិក ពេលវេលា គឺជាមាសប្រាក់ ការមកធ្វើការងារ
យឺតម៉ោង ការសម្រាកអង្គុយលេងដោយឥតប្រយោជន៍ និងការចាកចេញពីកន្លែងធ្វើការងារឆាប់រហ័ស គឺជាសកម្មភាព ដែលធ្វើឲ្យមានការខាតបង់ប្រាក់ និងផលប្រយោជន៍របស់ក្រុមហ៊ុន
យ៉ាងច្រើន គ្មានអ្នកគ្រប់គ្រងណាម្នាក់ ដែលមានការពេញចិត្តចំពោះទង្វើរបស់បុគ្គលិកបែបនេះឡើយ

១២. មិននិយាយអាក្រក់ពីអ្នកដទៃៈ បុគ្គលិកឆ្នើម តែងតែជៀសវាងការនិយាយមិនល្អ (​និយាយដើម​)​ គ្រប់គ្នាត្រូវតែមានស្មារតីចងចាំថា “​គ្រប់គ្នាមកទីនេះដើម្បីធ្វើការងារ មិនមែន
មកបង្កើតបញ្ហា នាំរឿងមកកន្លែងការងារឡើយ​”​ កុំព្យាយាមធ្វើឲ្យទីកន្លែងធ្វើការក្លាយជាកន្លែងសម្រាប់និយាយអាក្រក់ពីគេ គោរពភាពឯកជននិងកត្តិយសអ្នកដទៃផង
 ប្រសិនបើ អ្នកជាបុគ្គលិកម្នាក់ ចាប់ផ្តើមធ្វើការងារដោយការបង្កើតភាពមិនល្អនៅកន្លែងណាមួយហើយ អ្នកនឹងនៅតែក្លាយជាបុគ្គលប្រភេទនេះជារៀងរហូត ចំពោះបុគ្គលិកឆ្នើម
 គេមិនខ្វល់ពីរឿងឯកជនរបស់អ្នកដទៃឡើយ គឺគេគិតតែពីរកវិធីធ្វើយ៉ាងណា ដើម្បីឲ្យការងាររបស់គេទទួលបានជោគជ័យ

Comments

Popular posts from this blog

គន្លឹះ១៤យ៉ាងក្នុងការថែរក្សារអតិថិជន